Dell er i fuld sving med forhandlinger, der skal munde ud i, at selskabets computere sælges i supermarkeds-kæder i Indien, Kina, Japan og Australien.
Det sker, efter at Dell fornylig indgik aftale med USA's førende kæde, Wal-Mart, om at sælge Dell-pc'er i 3.000 supermarkeder.
Supermarkeds-salget understreger et markant skift i Dells salgsstrategi, der hidtil har været baseret på direkte salg til kunderne, hvilket Dell har været kendt for.
Fortsætter direkte salg
Trods Dell-pc'ernes indtog i supermarkederne i de fire store lande, vil selskabet fortsætte med at sælge computere via sin hjemmeside direkte til kunderne.
Endnu er der ingen endelige aftaler på plads, ligesom Dell ikke har fastsat en dato for selskabets indtog i de asiatiske supermarkeder.
Selskabet lægger ikke skjul på, at der forhandles med interesserede parter, som der angiveligt skulle være mange af.
Michael Dell har siden sin gen-indtrædelse som topchef for selskabet arbejdet målrettet på at få Dell Computers på skinnerne igen efter en større nedtur, der begyndte, da han for et par år siden overlod tømmerne til Kevin Rollins.
Nedturen førte til stærkt faldende aktiekurser, faldende indtjening, tabet af positionen som verdens største pc-producent og flere skandaler.
Det førte til afskedigelsen af Kevin Rollins i foråret, hvor Michael Dell igen overtog posten som koncernchef.