Jubii-grundlæggeren Martin Thorborg kan glæde sig over et godt år for Spamfighter.
Det lille iværksætterfirma har mangedoblet kundeantallet i løbet af det sidste år, så firmaet nu har omkring 2,5 millioner brugere, siger Martin Thorborg til Computerworld.
- Vi vokser så enormt i øjeblikket. Det er næsten uvirkeligt, så hurtigt det går. Vi oplevede aldrig noget lignende i Jubii, siger Martin Thorborg til avisen.
Væksten er ifølge Martin Thorborg så stor, at den indtjening Spamfighter har oplevet den sidste måned overgår hvad Jubii havde af overskud på fem år.
Kundeeksplosion
Samtidig kan han kun sammenligne eksplosionen i kunder med den han oplevede i forbindelse med computerspillet Kodylprygl i Jubii-regi.
Selvom firmaet er nået op på at have omkring to en halv million brugere, er det ikke dem alle, der er lige indbringende for firmaet. Det er kun fem procent af dem, som har købt et fuldt abonnement, mens resten har tegnet et såkaldt light-abonnement, som gratis hjælper med at finde spammails i kundernes indbakker.
Alligevel har de mange nye kunder indflydelse på omsætningen. Fra omkring 5,5 millioner kroner sidste år har firmaet nu omsat for omkring 23 millioner kroner.
Går efter 80 millioner kroner
Ifølge Martin Thorborg er målet at nå 80 millioner kroner næste år. Årets resultat er ikke endeligt endnu, men grundlæggeren kunne sidste år notere et millionoverskud i firmaet.
Firmaet er det sidste år vokset fra omkring 13 til godt 30 medarbejdere. Spamfighter flytter i den nærmeste fremtid til nye bygninger i Københavns Nordvest-kvarter fordi pladsen på de nuværende 540 kvadratmeret er blevet for trang. I næste måned kan medarbejderne brede sig på 1400 kvadratmer, fortæller direktøren.