Interessen for Microsofts længe ventede digitale medie-afspiller Zune lever ikke op til forventningerne. På Amazon-coms top 10-liste over de bedst sælgende elektronikprodukter er syv af de 10 digitale medie-afspillere, men Zune er ikke blandt dem. Det skriver Wall Street Journal.
- Amazon.coms liste er en ret god indikator for forbrugerinteressen, siger Michael Gartenberg fra Jupiter Research til Wall Street Journal om i går, der traditionelt er en af de helt store indkøbsdage for online-kunder.
Gået bag af dansen
Den 30 GB store Zune-afspiller, der sælger i USA for godt 1.400 kroner, lå på Amazons top 10-liste i flere dage efter, at den kom på markedet den 14. november, men er nu gået helt bag af dansen.
Top 10-listen omfatter derimod ikke mindre end seks iPods fra Apple og en enkelt MP3-afspiller fra SanDisk.
Gennem de senestre fem år har Apple opbygget et varemærke omkring iPod-afspilleren, der kræver en monumental indsats at rokke ved.
Analytikere tror i højere grad, at det vil lykkes Microsoft at tage markedsandele fra alle andre konkurrenter end lige præcis kongen af medie-afspillermarkedet Apple og iPod.
Selv siger Microsoft ifølge Wall Street Journal, at salget ligger "præcis, hvor vi forventede det."