Eder og forbandelser forkorter telefon-ventetid

Eder og forbandelser, sjoferter og vederstyggeligheder. Grove ord og frusterede udbrud forkorter telefonkøen hos norske Telenor.

Det kan betale sig at kaste et par norske kraftudtryk af sig, mens man venter i telefonkøen hos Sonofon og Cybercitys norske ejer Telenor.

Hvis det automatiske system sporer frustration i stemmen, stiller det nemlig omgående om til et rigtigt menneske.

Firmaets automatiske telefonsystem opprioriterer nemlig opkald fra folk som bander og lyder frustrerede og vrede.

Det bekræfter Telenor overfor internetmediet Mobilen.no.

Nyhedsmediet har med en række forsøg afsløret, at det faktisk er muligt at råbe og skrige sig til en bedre plads i køen eksempelvis med et par heftige eder.

Blev omstillet med det samme

- Når vi i stedet for at besvare spørgsmålet, om vi er privat- eller erhvervskunde, lirer nogle saftige og irritable gloser af, bliver vi med det samme stillet om til en medarbejder, skriver Mobilen.no.

I forbindelse med undersøgelsen slap testpersonerne for at opgive deres navn og ærinde og for at være sikre på, at der ikke var tale om tilfældigheder, blev samme fremgangsmåde afprøvet flere gange.

Telenor har efterfølgende overfor netmagasinet bekræftet, at talesystemet kan genkende vrede stemmer.

Fraråder snyd

- Den tekniske løsning er så avanceret, at systemet kan genkende frustration hos den, som ringer ind, siger informationschef Anders Krokan til Mobilen.no

Men han fraråder alligevel folk at bruge muligheden for at bande sig vej først i køen.

- Det kan være, at du bliver stillet om til en kundekonsulent, som ikke har specialkompetence på det område, dit spørgsmål vedrører, siger han til Mobilen.no.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Dinner Roundtable: Sikre og skalerbare løsninger til den moderne komplekse infrastruktu

Traditionelle IT-sikkerhedsløsninger, såsom VPN'er, er ikke længere tilstrækkelige for de avancerede sikkerhedsbehov og kompleksiteten i moderne virksomheder. Det norske nationale cybersikkerhedscenter anbefaler derfor nu at erstatte SSLVPN/WebVPN-løsninger på grund af sårbarheder.

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere


NIS2: Indhold, krav og konsekvenser- sidste chance for at blive klar

Vi sætter på denne dag fokus på hvad NIS2-direktivet kommer til at betyde for din organisation. Du et overblik over direktivet og de skærpede krav, så du undgår bøder og sanktionering.

26. september 2024 | Læs mere