Bystaten Singapore vil over de næste fem år bruge knap 7,8 milliarder kroner på at udbygge og forbedre byens digitale forvaltning.
Det er hensigten at de mange penge skal bruges på at få både indbyggere, selskaber og myndigheder i den driftige bystat til at øge deres it-anvendelse markant.
Det skal ske, selv om langt de fleste offentlige tjenester og informationer i Singapore i dag allerede findes på nettet, og Singapore således allerede i dag i stor stil er et interaktivt samfund.
Ifølge lokale statistiker var 86 procent af de singaporeanere, der sidste år var i dialog med myndighederne, alene i elektronisk kontakt.
Den fem-årige plan hedder iGov2010, og den skal bringe Singapores e-government til næste fase.
Det er planen, at back-end-systemerne skal integreres, så Singapores e-government-tjenester bliver endnu mere brugervenlige.
Hensigten er, at informationer og tjenester ikke længere skal flettes sammen i front-enden, men at processerne bagved snarere skal omstruktureres.
Det betyder et totalt nedbrud af de barrierer, der i dag eksisterer mellem de forskellige myndigheder, så brugerne kan finde al den ønskede information og færdiggøre alle transaktioner gennem én indgang til offentlige.