Den amerikanske internetudbyder AOL's produkter fra 1990'erne giver samlet selskabet en førsteplads på listen over de værste it-produkter nogensinde.
Det mener Computerworlds amerikanske søsterblad, den amerikanske udgave af PC World, der har kåret de 25 værste it-produkter gennem tiderne.
Førstepladsen indtages af AOL især på grund af firmaets tidlige software, der mest af alt mindede om danske TDC's første eksperimenter med Diatel og Opasia.
Microsoft har fået tre pladser på listen med Windows ME som den højst - eller værst - placerede.
Både Apple og IBM optræder hver to gange på listen. IBM blandt andet med de modeller af selskabets daværende Deskstar-serie, der fik tilnavnet "Deathstar", fordi de var berygtede for at gå i stykker og tage brugernes data med i faldet.
Listen har også fået plads til tvivlsomme forretningsmodeller, som eksempelvis de "gratis" pc'er, der blev forsøgt markedsført i internettets tidlige år. Det viste sig, at brugeren ikke blot skulle finde sig i at få skærmen tilklistret med reklamebannere, men hans internetvaner blev også registreret at firmaet bag modellen.
Der er både velkendte produkter på listen, som eksempelvis Internet Explorer 6, og de produkter, som fik megen omtale, men viste sig ikke at fungere i praksis. Som eksempelvis DigiScents iSmell, der skulle gøre det muligt at "dufte" til et websted.
Relevant link