Den tyske ERP-kæmpe SAP vil gerne udvide selskabets webbaserede eller "on demand-tjenester" til at omfatte andre af selskabets produkter end blot som nu CRM.
Det skal dog ske uden at kannibalisere på selskabets store koncernsystemer, understreger direktør Henning Kagermann.
- Vi vil aldrig udskifte vores kerneforretning, men on-demand vil være en ekstra indtægtskilde, siger Henning Kagermann.
Konkurrenter som eksempelvis Oracle og Microsoft har derimod annonceret, at de vil satse stærkt på on-demand-versioner af deres ERP-software over de næste år.
SAP har indtil videre været mere tilbageholdende, men vil begynde at tilbyde en hybrid mellem de installerede og de webbaserede systemer, hvor kunderne får mulighed for at blande systemerne.
On-demand skal især hjælpe SAP med at udvide kundeflokken hos de mellemstore virksomheder. Et marked hvor SAP håber at kunne hente 45 procent af selskabets omsætning i 2010.
Lige nu henter SAP 31 procent af omsætningen på mellemmarkedet.