Kloge hoveder er brændstoffet i et konsulenthus, og derfor arbejder Navision-huset Datapro hårdt på at gøre sine kloge hoveder endnu klogere.
- Vi kan se, at det ikke mindst er uddannelse, der har båret os frem, siger Brian Atli Andersen, administrerende direktør for og medejer af Navision-huset Datapro.
Fra minus til plus
Siden han kom til som direktør i september 2003 er Datapro gået fra millionunderskud til ditto overskud.
- Firmaet har en overordnet strategi for uddannelse, men derudover går vi et skridt ned og laver en kompetence- og uddannelsesplan for hver enkelt medarbejder, siger Brian Andersen.
Virksomheden har delt sine 15 medarbejdere op i tre selvstyrende enheder, der både omfatter udviklere og konsulenter, så de kan følge projekterne helt til dørs.
- Nogle af vores lidt større konkurrenter skiller kompetencerne i forskellige afdelinger, mens vi vælger at proppe hele produktions-teamet ned i én afdeling, siger Brian Andersen.
SQL, SharePoint og BizTalk
Udover Navision arbejder Datapro med relaterede produkter som SQL, SharePoint og BizTalk, men altid med udgangspunkt i Navision.
Målet er at øge resultatet før skat fra halvanden million kroner til to i indeværende regnskabsår og fordoble antallet af ansatte fra 15 til 30.
- I vores første kvartal har vi lavet over en million kroner før skat, så det burde ikke være noget problem at nå det mål, siger Datapro-direktøren.
Han regner også "næsten 100 procent sikkert" med, at Datapro enten køber en virksomhed eller bliver involveret i en fusion i år.