På den første måned har spillerne på de 2 ud af 33 servere, hvor handel med spilfigurer og spilgenstande er tilladt, omsat for omkring 1,1 million kroner i spillet Everquest II. Det skriver nyhedstjenesten Cnet.
Sony, der står bag det succesfulde onlinespil, valgte for nylig at tillade salg af virtuelle genstande under ordnede forhold.
Det skete for at dæmme op for den undergrundshandel, der foregik, hvor spillere let kunne blive snydt.
Sony oprettede derfor en særlig børs, hvor spillerne på i første omgang to servere kunne sælge figurer til hinanden.
En niveau 50 tordenkile-kastende sprogkyndig iksar-øgle i tæt kontakt med naturen kan således indbringe over 12.000 kroner, skriver Cnet.
Sony får også sin bid af kagen, da selskabet tager 10 procent i kommission for salg af de virtuelle varer.
Handel med virtuelle genstande og specielt spilfigurer og virtuelle penge i bytte for rigtige kontanter er normalt noget, som spilfirmaerne forsøger at bekæmpe.
Sony fik i sin tid internetauktionen Ebay til at forbyde salg med genstande fra det første Everquest-spil.
Flere spil, blandt andet Project Entropia, er imidlertid begyndt at bygge en forretning op, hvor spillerne kan bytte velstand i den virkelige verden ud med velstand i den virtuelle.