Teleselskabet 3 mærker nu konsekvensen af at være det eneste teleselskab, der tilbyder 3G-telefoni. Selskabet har mistet kunder i Danmark siden årsskiftet.
- Det er ikke tilfredsstillende, men vi er et nyt selskab, og vi er pionerer på en ny teknologi. Det betyder, at vi har haft de tekniske udfordringer, som enhver ny teknologi giver, udtaler administrerende direktør Morten Christiansen ifølge en pressemeddelelse.
3 havde i Danmark 116.803 ved udgangen af juni, og det er et fald siden årsskiftet, hvor 3 havde 124.647 kunder.
Globalt har 3Gruppen i dag knap ni millioner kunder.
Trods det utilfredsstillende faktum, at mange kunder har valgt at forlade 3 igen, er Morten Christiansen optimistisk.
- Det er lykkedes os at tiltrække nogle meget attraktive kunder. Vores kunder taler meget, sender mange MMS og har et højt dataforbrug. Det er et godt fundament, som vi skal bygge videre på, udtaler Morten Christiansen.
Selskabet har markedsført sig massivt siden selskabet åbnede sine kommercielle aktiviteter i Danmark i oktober 2003.