Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Uret gik ud af produktion tilbage i 2020, men alligevel har FitBit nu oplevet problemer med Ionic i en grad, så de vælger at kalde det tilbage fra brugerne.
"Kundesikkerhed er altid en topprioritet for Fitbit, som træffer denne foranstaltning af forsigtighedshensyn", skriver producenten i en pressemeddelelse, vi netop har modtaget.
Her forklares, at Fitbit har modtaget et meget begrænset antal rapporter om skader, hvor batteriet i Fitbit Ionic-smartwatches overophedes og udgør en risiko for forbrænding.
Få pengene tilbage
Har man en påvirket Fitbit Ionic-enhed, bør man stoppe med at anvende den og besøge hjemmesiden help.fitbit.com/ionic eller ringe til den engelske Fitbit-kundeservice på +45 89 88 10 24 for at modtage en refusion.
Ejere af Fitbit Ionic kan bortskaffe deres enhed ved at affaldssortere den, som de ville gøre med enhver anden elektronisk enhed eller lithium-ion-batteri. De bør ikke returneres til butikken.
Fitbits udmelding:
"Kundesikkerhed er altid Fitbits topprioritet, og ud fra et forsigtighedsprincip tilbagekalder vi frivilligt Fitbit Ionic smartwatches. Vi modtog et meget begrænset antal rapporter – de samlede tal i meddelelsen fra det amerikanske tilsynsmyndighed udgør mindre end 0,01% af de solgte enheder – om overophedning af batteriet i FitBit Ionic-smartwatches, hvilket udgør en risiko for forbrænding. Disse hændelser er meget sjældne, og denne tilbagekaldelse har ingen betydning for andre Fitbit-smartwatches eller -trackere."