Tele2 bombarderet med danske kundeklager

Som ventet viser en opgørelse for 2004, at teleselskabet Tele2 blev bombarderet med klager fra kunderne sammenlignet med konkurrenterne på det danske marked. Næstværst var Tiscali - som Tele2 netop har købt.

Teleselskabet Tele2 har en mindre del af det danske marked for mobiltelefoni, fastnettelefoni og internet, men stod i 2004 alligevel for langt de fleste klager fra kunderne, viser en opgørelse fra Teleankenævnet.

Tallene kommer ikke som nogen overraskelse, for allerede for få dage siden var Tele2 ude med sit eget serviceregnskab, hvor tallene også blev lagt på bordet i et forsøg på at komme kritikken i forkøbet.

- Vi lægger tal frem, som det er ikke er normalt for et teleselskab at gøre, men vi håber at vise offentligheden, at vi tager det her problem meget seriøst, undskyldte markedsdirektør Thomas Nistrup i den anledning.

I alt afgjorde Teleankenævnet 780 klager i 2004, og en ud af fem klager var rettet mod Tele2.

På fastnetområdet stod Tele2 for 42 procent af klagerne, mens det på internetområdet var 24 procent af klagerne.

Det kan derfor undre, at firmaet Teleperformance i sit servicebarometer for nyligt udråbte Tele2 til at have den bedste kundeservice på internetområdet.

Tele2 er på det område dog bedre end Tiscali, som trods en markedsandel på blot 6,5 procent var genstand for næsten hver anden klagesag.

De får de to selskaber meget mere tid til at snakke sammen om, eftersom Tele2 i begyndelsen af februar købte Tiscali i Danmark for et større millionbeløb.

Ud af i alt 780 afgjorte klager i Teleankenævnet blev 66 klager afvist, mens 213 klagesager endte, uden at klageren fik medhold.

TDC er det selskab, som oftest får medhold.

Relevant link

Teleankenævnets årsberetning 2004




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere