Det er lykkedes den amerikanske streaminggigant Netflix at vende abonnentflugten, viser tal fra det seneste kvartal. Her har virksomheden formået at tiltrække mere end 2,3 millioner nye abonnenter og regner med at tiltrække endnu flere inden årets udgang.
Tallene fremgår af virksomhedens regnskab og dækker over perioden fra juli til september.
De 2,4 millioner nye abonnenter er mere end det dobbelte af, hvad der var forventet fra Wall Street, skriver Reuters.
Netflix havde i tredje kvartal en omsætning på 7,9 milliarder dollar, hvilket svarer til næsten 60 milliarder kroner.
Det er seks procent mere end på samme tidspunkt sidste år, og mere end hvad analytikerne på Wall Street havde forventet.
Væksten kommer efter fald
Væksten af abonnenter hos Netflix kommer efter et halvår, hvor virksomheden oplevede, at antallet af abonnenter pludselig faldt med 1,2 millioner, og som der sidenhen er blevet arbejdet hårdt på at indhente.
Faldet menes at skyldes en blanding af en usikker økonomi på verdensplan og en større konkurrence fra andre streamingplatforme.
De seneste tal betyder, at Netflix nu har 223,1 millioner abonnenter på verdensplan.
Den amerikanske streaminggigant forventer, at man ved årets udgang vil have tiltrukket 4,5 millioner nye abonnenter.