De stigende omkostninger har ført til at mange briter har skåret ned på omkostningerne til hjemmeholdningen.
Det samlede antal britiske hjem, der har mindst ét betalt streamingabonnement, er faldet med 937.000 mellem januar og september.
Det skriver The Guardian.
Ifølge en direktør fra Kanta Worldpanel, der står bag analysen af de britiske streaming-tal, sker opsiges de mange abonnementer for at spare penge.
Lidt over 16 millioner britiske hjem betaler nu for mindst ét video-streamingabonnement, mens mere end fem millioner britiske hjem har de tre mest populære tjenester – Netflix, Prime Video og Disney+.
De tre koster, skriver The Guardian, omkring 300 pund årligt, hvilket svarer til lidt over 2.500 kroner.
Netflix, der i november vil lancere et nyt og billigere reklamebåret abonnement i 12 lande, er et af de store streaming-selskaber, der har været udfordret i den seneste tid.
Tidligere på året meddelte selskabet, at det for første gang i 10 år mistede brugere og som konsekvens måtte fyre medarbejdere.
Her lød det, at Netflix havde tabt 200.000 brugere.
I Storbritannien tegnede Netflix sig for næsten en fjerdedel af alle britiske husstande, der ændrede eller skrottede deres streamingtjeneste i tredje kvartal, hvor 45 procent af dem faldt helt ud af det betalte streamingmarked.
Mens antallet af britiske husstande med streamingtjenester fortsætter med at falde, fortsætter antallet af samlede abonnementer dog med at stige - det gennemsnitlige hjem har 2,5 tjenester, lyder det.