TDC Mobil Center, der står bag 39 mobil-butikker i Danmark, havde et rekordår i 2003, hvor franchise-mobilkæden solgte over 100.000 mobiltelefoner.
Dermed landede omsætningen på en kvart milliard kroner. I 2002 blev der solgt mobiltelefoner for 220 millioner kroner i butikkerne.
- Vi slog alle rekorder sidste år, siger kædedirektør Connie Duedahl, der lige akkurat kan prale af sorte tal på bundlinjen, et overskud på 29.000 kroner.
TDC Mobil Center kalder det beskedne overskud "tilfredsstillende" i årsregnskabet for 2003, da centeret skal ses som et non-profit-kontor, mens de store penge skal tjenes ude i den enkelte butik.
Erhvervsfokus bag vækst
Tidligere henvendte butikkerne sig både til private og erhvervslivet, men i 2003 blev fokus rettet mod erhvervskunder, hvilket har været med til at få antallet at solgte mobilabonnementer til at stige fra 60.000 til 80.000 på et år.
- Vi har satset på at skaffe nye erhvervskunder. Vi har koncentreret os mindre om at sælge mobiltelefoner og i stedet satset på at sælge komplette kommunikationsløsninger til virksomheder, siger Connie Duedahl.
TDC Mobil Center forventer, at væksten fortsætter i 2004.
- Udviklingen går mod en tættere sammenkobling af it og mobilkommunikation, end vi nogen sinde har set før - for eksempel i lommecomputere. Derfor er mobil it et vækstområde, som vi forventer os meget af, siger direktøren.