Discountselskabet CBB Mobil lider af vokseværk og flytter derfor i nye, større lokaler for at få plads til medarbejderstaben, der er firedoblet siden 2002.
CBB mobil skifter trange lokaler på Dronningens Tværgade i det indre København ud med større forhold i forstaden Rødovre.
Her står nyistandsatte lokaler klar til at tage imod selskabets hastigt voksende medarbejderskare.
Hyret flere for at følge med
- Kunderne strømmende ind i 2003, og derfor har vi hyret flere medarbejdere for at kunne følge med, fortæller CBB Mobils administrerende direktør, Teddy Søgaard Pedersen.
- I 2002 var vi i gennemsnit 10 ansatte, men i dag er vi 42 fastansatte og 15 løst tilknyttede, siger han.
I den seneste opgørelse fra IT- og Telestyrelsen sidder CBB Mobil på fire procent af det danske marked, hvilket svarer til godt 192.000 mobilkunder. Dermed er selskabet vokset støt og roligt siden etableringen og stort set erobret en procent af markedet for hvert halvår.
- Den udvikling må da gerne blive ved i dette halvår, og foreløbig ser det ud til, at kundetilstrømningen fortsætter, siger CBB-direktøren.
Midt i flytterodet kan han glæde sig over, at han står i spidsen for et af de få mobilselskaber herhjemme, som tjener penge.
13,4 millioner i overskud
- Vi kom ud af 2003 med vores hidtil største overskud. Det blev til 13,4 millioner kroner i plus på bundlinjen. Det er meget tilfredsstillende, især når man tænker på, at vi har været ude i en hård priskrig, siger direktøren.
Han ønsker ikke at oplyse, hvor stor omsætningen var i 2003.
CBB Mobil, som i sin pure ungdom i 2001 gik under navnet Club Blah Blah, tjener dermed for andet år i træk penge efter en turbulent begyndelse, hvor selskabet præsenterede et underskud for 2001 på 11,5 millioner kroner og en næsten lige så negativ egenkapital.
Gælden er væk
- Vi har reduceret vores rentebærende gæld til et rundt nul, og det er medvirkende til, at vi i dag har en del penge i kassen, som ruster os godt, hvis priskrigen fortsætter, siger han.
CBB Mobil tjener sine penge ved at leje sig ind i Sonofons netværk og sælge telefonien billigt videre til forbrugerne. Den forretning er på trods af store fald i minuttaksterne ikke blevet ringere i løbet af det sidste år, hævder CBB Mobil-direktøren.
- Priserne er raslet ned - ja, næsten halveret det sidste år - men samtidig er de grossistpriser, som vi betaler faldet næsten tilsvarende, så det er stadig en god forretning, siger Teddy Søgaard Pedersen.
Han vurderer, at der endnu er stykke vej, før priserne er så lave, at selskabet ikke længere kan tjene penge på det - smertegrænsen ligger omkring 50 øre i minuttet.
CBB ejes 50 procent af henholdsvis Peer Kølendorf, direktør i mobildistributørfirmaet Comitel, og Michael Moesgaard Andersen, stifter af konsulentfirmaet Andersen Management International.