Mobilopkald hjælper politiet med opklaring
Politiet har stor nytte af, at mobiltelefoner er blevet så udbredte i befolkningen. Det betyder nemlig, at mange ringer, lige når de ser en forbrydelse finder sted, eller hvis de spotter en gerningsmand til et røveri, som netop er blevet efterlyst i radioen. Chefkriminalinspektør Per Larsen fra Københavns Politi opfordrer også danskerne til at udnytte kameraet i mobiltelefonen til at tage et snapshot, når en forbrydelse finder sted. (Morgenavisen Jyllands-Posten)
Kommuner bruger mindst på it og har mest tilfredse brugere
De danske kommuner bruger gennemsnitligt 58.000 kroner mindre på it per medarbejder end private virksomheder. Alligevel er de kommunale it-brugere mere tilfredse end kollegerne i virksomhederne. Det viser en undersøgelse fra virksomheden IT Optima. Forklaringen på forskellen er, at mange kommuner benytter samme software, og at det giver stordriftsfordele. Virksomhederne ligner ikke hinanden så meget som kommunerne og er nødt til selv at optimere deres it og forretningsprocesser. (Morgenavisen Jyllands-Posten)
3 vil have en halv million danske kunder
Den nordiske chef for mobilselskabet 3 Shlomo Liran påpeger, at selskabet skal op på en halv million danske kunder for at få en fornuftig forretning. 3 har brugt omkring halvanden milliard kroner på sit danske indtog, og melder nu om et stigende antal kunder, selv om ingen tal bekræftes fra selskabet. Berlingske Tidende anslår et tal på over 10.000 kunder. Siden oktober sidste år har 3 brugt 44 millioner kroner på reklamer i Danmark. (Berlingske Tidende)