Rambøll Informatik vil vokse med mindst 10 procent i år. Og da markedet ikke viser tegn til at svinge sig op i sådanne højder, er den eneste vej til det mål at konkurrere benhårdt.
Det mener direktør i Rambøll Informatik, Thorleif Mortensen.
- Vi skal tage markedsandele fra andre, og det skal være bredt ud over feltet, siger direktøren.
Der er dog visse områder, han især forventer at selskabet skal vokse på. Det er blandt andet integrationsydelser og driftsopgaver.
Fra rådgivning til hardcore salg
Centralt for konkurrenceevnen er ifølge Thorleif Mortensen, at Rambøll Informatik nu har fået skabt en stærk salgsorganisation.
Det begyndte at give bonus i fjerde kvartal og betød, at årsregnskabet, som netop er aflagt, blev noget bedre end forventet.
Rambøll Informatik A/S | Årsregnskab | |
Millioner kroner | 2003 | 2002 |
Omsætning | 110,3 | 105,9 |
Resultat af primær drift (EBIT) | 6,7 | 4,8 |
Resultat før skat | 7,5 | 6,0 |
Resultat | 5,5 | 4,2 |
Egenkapital | 32,9 | 27,3 |
Antal ansatte | 131 | 133 |
Resultatet blev på 7,5 millioner kroner mod seks millioner kroner året før. Omsætningen steg kun 4,5 millioner kroner og var på niveau med det forventede.
Samtidig har Rambøll Informatik skåret i omkostningerne, og da der ikke er sket fyringer, har det været ved at forhandle bedre priser på en række ydelser og omlægge arbejdsgange, så de er blevet mere effektive, fortæller Thorleif Mortensen.
For at ruste sig til et vækst-år har direktøren hyret endnu 10 medarbejdere, fortrinvis højtuddannede udviklere, som supplement til de 131 ansatte i selskabet.