Den lille virksomhed Datacentret har udviklet en infostander til brug i butikker og på offentlige steder. Det skriver Erhvervsbladet.
Der skal konkurreres på prisen, og selskabet behøver blot sælge mellem 100 og 200 infostandere om året, for at det kan tilfredsstille de to unge iværksættere bag selskabet, Stefan Sandell og Daniel Buskov. De har tidligere arbejdet for pc-producenten Inter-Data.
Prisen for en infostander, som er i strømlinet design og skal produceres i Danmark, bliver 23.000 kroner inklusiv styresystem, skriver Erhvervsbladet.
Kundekredsen forventes at omfatte museer, benzinstationer og butikker. Det kan blandt andet lade sig gøre at sætte standeren bag en rude, så kunder kan få information uden for åbningstiden.
Datacentret kommer med sit nye produkt i konkurrence med etablerede spillere som Mermaid Technologies, Ceboline og First Impression, som producerer lignende infostandere.
Det tre år gamle Datacentret har fem medarbejdere med base i Silkeborg, hvor Ceboline i øvrigt også har hjemme.