Microsoft mister bredbåndskunder

Microsofts amerikanske internetudbyder-forretning taber kunder, i takt med at brugerne får bredbånds-opkobling hos andre udbydere. Derfor skal en billigere og forbedret udgave af MSN holde på de cirka 8,5 millioner amerikanske brugere.

Microsoft er begyndt at tabe kunder fra sin amerikanske internet-abonnement service, som er tilknyttet portalen MSN.com. Mange tidligere modem-kunder har fået bredbånd via andre udbydere, og vælger derfor ofte at droppe abonnementet på services som fotoalbum og email-konti hos MSN.com.

I USA har internet-opkoblingen traditionelt været bundet sammen med indhold på portaler, en metode som konkurrenten AOL tidligt havde succes med, men som er blevet droppet af de fleste udbydere herhjemme.

Microsoft lancerer en række nye features på MSN.com-portalen, så som en ny Explorer-version, e-mail og en række desktop-applikationer. Prisen forbliver på 10 dollars, omkring 70 danske kroner. Dertil skal lægges prisen for selve opkoblingen.

De nye features skal appellere til bredbåndskunder, uansat hvilken ISP de anvender, og et medlemskab kan bruges til en hel familie på op til 10 medlemmer.

MSN's største konkurrenter på ISP-området er giganten AOL og EarthLink, og begge disse udbydere har lige opdateret deres produkt-palette til bredbåndskunderne. Såvel MSN som AOL har sent erkendt, at deres produkter ikke har appeleret til den kundegruppe, som i stigende grad har fundet andre udbydere.

Analytikere antyder dog over for den britiske finansavis Financial Times, at Microsoft ikke vil få meget ud af sin bejlen til kunderne.

Matt Roshoff fra analyseselskabet Directions on Microsoft, der lever af at analysere softwaregigantens forretning, mener, at kunderne kræver én fast pris for deres net-abonnement, og at Microsoft ville have større held med at sælge sine MSN-features som pakkeløsninger til andre bredbåndsudbydere, der vil tilbyde både net-adgang og MSN-adgang i en samlet pakke.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere