Fujitsu Version 2.0 er det budskab som producenten prøver at formidle til de 84 forhandlere, der mødt op til selskabets »Herretur« på Tirsbæk Gods ved Vejle. Og Fujitsu version 2.0 er en producent, der forsøger at gøre sig lækker overfor kanalen.
Som direktør Peter Krogsgaard fortæller til CRN:
»Jeg vil hellere have 300 sælgere hos vores partnere end 30 interne sælger.«
Derfor kundgjorde han også, at – bortset fra fem navngivne strategiske kunder – Fujitsu fremover kun vil sælge gennem kanalen.
Kanaldirektør Jakob Kronborg betoner, at det er vigtigt, at få budskabet om Fujitsus bredde ud til kunderne, men at partnerdag først og fremmest er en invitation.
»Det er et show og en invitation til at deltage,« siger han og bebuder samtidig, at Fujitsu nu også vil ud og have fat de store infrastrukturforhandlere for at opfylde sine ambitioner i markedet .
.