»Vi har allerede flyttet tre kunder over siden Microsoft åbnede for Office 365 i går. Det er 90 brugere. I næste uge regner jeg med at flytte 125 brugere over på platformen,« fortæller It-Alliancens indehaver Poul Hansen.
Det er helt nye kunder, som Poul Hansen har solgt Microsoft nye online-platform til. Derfor føler han også, at han sagtens kan klare sig mod de to store mastodonter TDC og Ata, der har fået lov til at markedsføre deres egne versioner af Office 365.
»Jeg er slet ikke så nervøs for Atea og TDC. Det jeg har erfaret er, at der stadig er brug for, at sige goddag til kunden, og hjælpe dem med små tips, om hvordan de bruger systemerne. Og de store synes jo ikke, det er så sjovt at komme ud og snakke med kunderne,« siger Poul Hansen.
It-Alliancen har allerede i dag flere kunder på forgængeren til Office 365, BPOS. Og her er Poul Hansen blevet overrasket over, hvor mange funktioner kunderne ikke bruger i for eksempel Outlook. Derfor er det vigtigt at besøge kunderne.
»Vi har ikke prioriteret det at besøge kunderne højt nok før her i de sidste tre måneder. Vi har besøgt vores BPOS-kunder og fundet ud af, at mange kunder har nogle små problemer, som de har brug for hjælp til at løse. Og det er altså ikke fordi mine kunder er ekstra it-mongoler, men hvor vi tidligere brugte meget af vores tid på softwaren, så bruger vi mere tid i dag på at lære kunderne at bruge den. Det kræver selvfølgelig en hel anden viden, end den vi brugte tidligere,« siger Poul Hansen.
Selv om indtægterne punktvis ikke er så store på at sælge Office 365 og Microsoft CRM online, så er Poul Hansen overbevist om, at det udligner sig over de næste par år.
»Vi kommer bare til at lave andre ting, og på en anden måde,« siger Poul Hansen.