Som noget nyt vil Lenovo fremover selv udbetale bonus til deres premium-partnere og ikke overlade det til distributørerne. Det kommer til at ske via en web-portal, hvor forhandlerne også kan tjekke, hvor langt de er nået i forhold til deres bonusmål.
Det sker i forbindelse med at Lenovo samler flere enheder til en samlet kanalorganisation, der har en front overfor forhandlerne.
»Vi har lyttet til vores forhandlere, og gennemført nogle ændringer, der ligger i tråd med deres ønsker,« siger Lenovos danske direktør Peter Juul Jørgensen.
En anden væsentlig del af disse forandringer er, at Lenovos partnere fremover også vil kunne få mulighed for at lave special bids på Lenovos Topseller-serie.
Samtidig vil den danske kanalorganisation vokse betydeligt, fortæller Peter Juul Jørgensen.
»Det gør det muligt for os at agere hurtigere og springe uhensigtsmæssigheder over. Jeg tror både vi bliver mere effektive over for vores forhandlere og at forhandleren bliver mere effektive over for deres kunder,« siger Peter Juul Jørgensen.
Samtidig indrømmer den danske Lenovo-direktør, at de nye tiltag minder meget om den måde, som Lenovo hidtil har arbejdet i Danmark.
»Vi har i Danmark været dygtige til at skjule, at vi arbejdede i forskellige organisationer, og forsøgt at få hverdagen til at hænge sammen, således at forhandlerne mindst muligt ville opdage det. De her ændringer er nogen vi har ventet på i lang tid, og anbefalet at de blev gennemført. Så nu går vi med hænderne oppe herinde,« siger Peter Juul Jørgensen.