12 måneder efter at Sandberg lancerede deres britiske onlinebutik, er den danske producent kommet ind hos to distributører, og har fået forhandleraftaler med tre af de største online-forhandlere, herunder Amazon. Desuden har den danske producent har fået kontakt til 700 individuelle forhandlere som i større eller mindre grad forhandler Sandbergs brede sortiment.
Ved opstarten på det britiske marked var det meningen, at man ville bruge webbutikken som et udstillingsvindue.
»Vi er godt tilfredse med, at vi efter en total greenfield opstart på et helt nyt marked, har kunnet præstere en nettoindtjening på over 300.000 kroner efter bare 12 måneder,« siger Sandbergs direktør for salg og forretningsudvikling, Erling Hoff Petersen.
Det har også hjulpet til, at den engelske fagpresse har haft et godt øje til danskerne, siger han og glæder sig over at have vundet to produktpriser.
»Vi har fået et meget stort antal positive anmeldelser. Det hjælper når man skal ud og sælge varen, at kunden allerede har læst noget godt om vores varemærke på forhånd. Det er gratis reklame, men kræver et meget stort stykke fodarbejde og en god kontaktdatabase. Den har vi takket være vores grundige forarbejde og lokale kontakter,« fortæller Erling Hoff Petersen
Forventningerne til fremtiden er da også høje. Sandberg forventer således at man i 2009 vil kunne opnå en nettoindtjening på det britiske marked på over to millioner kroner.