»Vores forretning leverer ydelser fra behovsanalyse og løsningsforslag til implementering af løsninger indeholdende software og kopi/print-udstyr kombineret med outsourcing af digital- og offset trykopgaver. Samarbejdet med Konica Minolta betyder, at vi nu står endnu stærkere i markedet med dette forretningskoncept,« vurderer administrerende direktør Jens Peder Schou, Digital Online.
Leverandørens hensigt med samarbejdet er blandt andet at styrke den lokale tilstedeværelse.
»Konica Minolta har haft et ønske om at styrke indsatsen i det øst-, midt- og vestjyske som supplement til vores afdelinger i Vejle og Aalborg. Både geografisk og vidensmæssigt ser vi alliancen som en styrkelse af vores position, da Digital Online bidrager med en stærk, løsningsorienteret organisationen med en omsætning på omkring 100 millioner kroner og mere end 40 medarbejdere - klar til at servicere kunderne fra første dag,« siger direktør Martin Rahbek fra Konica Minolta.
Den etiske pegefinger skal løftes højt - tidligere års kritik af brådne kar i kopibranchen har sat sine spor.
»Et væsentligt grundlag for samarbejdet er en fælles opfattelse af den etik og moral, der skal være i et forretningsforhold mellem kunde og leverandør, blandt andet udtrykt ved de retningslinier som anbefales af IT-Brancheforeningen. Her føler vi, at samarbejdet med Konica Minolta styrker vores afsætning og muligheder,« siger Jens Peder Schou.