»Jeg er meget spændt på, om det virker. Men jeg mener, det er et forsøg værd,« fortæller direktør Jørn Rosenmeier.
Ideen bag Avance+ er, at forhandlerne melder sig under fanerne og lover at gøre noget ekstra ud af salget på et fokusprodukt. Rosenmeier garanterer til gengæld, at forhandleren kan tjene en pæn avance på produktet.
»Det kan selvfølgelig kun lade sig gøre med produkter, hvor vi selv er enedistributør, for der kan vi kontrollere prisen,« erkender Rosenmeier.
Foreløbig har Rosenmeier planlagt avance plus-kampagner for tre produkter. Det er en projektor-kampagne for Philips, en kampagne for Eizo og en kampagne for Netscreen.
»Jeg håber, at vi kan puste gang i lidt gammeldags købmandsskab med denne kampagne. Jeg tror, at de lave avancer har gjort forhandlerne mindre villige til at tage chancer når de går ud og sælger. Det skulle gerne skabe en god forretning for os alle,« siger Rosenmeier.
Mere om sagen i næste udgave af Computer Reseller News, som udkommer i morgen.