Specifikt bliver det de mindre EMC-systemer Clarion CX300 og NetWin200, der skal markedsføres gennem Tech Data. Men dermed kommer EMC lige ud i en klokkeklar kanalkonflikt, for firmaet har i forvejen sat ingen ringere end Dell til at sælge selvsamme produkter.
John Koury, vicepresident channel marketing i EMC, erkender overfor CRNs amerikanske søsterblad, at den nye arrangement giver kanalkonflikt, men han hævder, at EMC har gjort en stor indsats for at begrænse konsekvenserne af konflikten. John Koury henviser blandt andet til et særligt »Velocity partner program« samt et sæt færdigt formulerede spilleregler for kanalens EMC-salg kontras Dells ditto.
Den europæiske del af aftalen mellem Tech Data og EMC er tilsyneladende stadig forholdsvis åben. Hos Tech Data i Danmark kender man ikke umiddelbart til aftalen med EMC, men det gør EMCs danske marketingchef, Merete Kai.
Hun siger til CRN, at der i øjeblikket forhandles ud fra et fælles oplæg, hvor mulighederne i hvert enkelt europæisk land undersøges. Den europæiske aftale forventes at falde på plads i løbet af april.