»Med udgangen af dette år er dette tilbud også rettet mod IBM's Business Partnere. Men jeg kan endnu ikke oplyse detaljer, da vi er i gang med udviklingsarbejdet,« siger han.
Bent Filstrup oplyser, at partnerne vil få mulighed for at tilbyde sine kunder pc-serviceordningen som en del af de løsninger, de i øvrigt kan tilbyde. Der arbejdes efter en model, hvor partnerne får en belønning for hver solgt serviceordning. Desuden vil partnerne kunne prissætte ordningen frit over for deres kunder, fortæller han.
Pc-serviceordningen er som beskrevet her på www.crn.dk i går en abonnementsordning, hvor kunderne betaler et fast månedligt beløb for hver pc inklusive service. Kontrakten med kunden løber i tre år, hvorefter han kan etablere en ny kontrakt og få en ny pc til alle sine medarbejdere.
Bent Filstrup har store forventninger til kundernes reaktion på konceptet:
»På den måde ved kunden præcis, hvad det koster at drive virksomhedens pc'er. Han skal ikke spekulere på uventede udgifter. Jeg tror heller ikke, vi møder modstand hos virksomhedernes IT-ansvarlige, som måske er bange for at miste deres job. Denne ordning griber jo ikke ind i virksomhedernes systemer, men dækker kun driften af pc'erne. Jeg føler mig temmelig sikker på, at ordningen vil blive taget godt imod,« uddyber han.