Skinnet bedrager, når kunder leder efter de bedste tilbud på edbpriser.dk. Flere af de dominerende onlineforhandlere har nemlig oprettet discountbutikker, som konkurrere med deres egne webshops.
»Nogle har ikke brug for den support og service vi giver i Midt-Data og vores fysiske butik. De ved hvad de vil have, og kan nøjes med simpel support via mail,« siger Allan Carøe Sørensen, der ejer Midt-Data, men også sælger under navnet, Express Delivery.
En anden Viborg-forhandler, Peter Sunesen, har valgt samme taktik. Han sælger både gennem gammelkendte IT Butikken, og så vis sin discountshop, computerne.com.
»Det koster penge at have telefonservice. Den eneste måde, vi kan få priserne endnu længere ned, er ved netop at skære det fra,« fortæller Peter Sunesen.
Hos shg.dk i Århus sidder direktør Thomas Falborg imidlertid og ærgrer sig.
»Jeg forstår ikke hvorfor de gør det. Det presser jo priserne endnu længere ned. Det kommer til at gøre ondt. Og hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg ikke at kunderne som køber ind i discountbutikken vil ringe til den almindelige onlinebutik for at få support. De er jo ikke dummere, end at de kan se at det i bund og grund er samme butik,« siger han.
Læs hele artiklen i det nyeste nummer af CRN, der udkommer i dag.