En kundeklage over en Samsun E720, hvor glasset var ridset, er nu endt med forlig ved Retten i Nykøbing Falster. Salgsbutikken i Roskilde, der solgte telefonen, afviste i første omgang at erstatte telefonen, da direktør Thomas Schaltz ikke mente, at skaden kunne være sket under transporten. Herefter endte sagen med en klage til Forbrugerklagenævnet.
»Det er synd for kunden, men det kan ikke lade sig gøre at ridse telefonen på den måde,« siger Thomas Schaltz, der endte på den sorte Firmatjek-liste, da han ikke ville følge klagenævnets afgørelse.
For at rense sit navn og virksomhedens stævende Thomas Schaltz kunden ved retten i Nykøbing Falster med krav om at kunden trak sit krav tilbage.
Nu er sagen endt med forlig, hvor kunden får lov til at købe varer hos Salgsbutikken for 1.200 kroner, omkring halvdelen af telefonens nypris.
»Hvis jeg skulle have ført en rigtig retssag ville det have trukket ud og haft omkostninger i form af både tid og penge for mig og kunden,« siger Thomas Schaltz.