Det viser en aktuel undersøgelse i CRNs forhandlerpanel.
Langt de fleste forhandlere har kun udstyret ganske få af deres kunder med pda'er.
Faktisk opgiver 63 procent af deltagerne i undersøgelsen, at under 10 procent af deres kunder har pda'er. Til gengæld mener 74 procent af undersøgelsens deltagere, at der enten er et »forholdsvis stort« eller »kæmpe« uudnyttet marked.
Måske er det netop erhvervsforhandlerne, som skal udnytte dette potentiale. Hvor pda'er i dag primært leveres gennem retail-leddet - brunevarebutikker, computer-supermarkeder og dagligvare-supermarkeder - ser det ud til, at den mere traditionelle erhversrettede forhandler vil erobre terræn de kommende år.
Ifølge 22 procent af undersøgelsens deltagere vil netop denne forhandlergruppe være den største kanal om to år tæt fulgt af dagligvare-supermarkeder med 21 procent.
Mere om undersøgelsen i næste udgave af det trykte CRN, som er på gaden på onsdag.