HP lancerer en række nye datacenter-services, der skal effektivisere kundernes adgang til service. En klippekortsordning skal under navnet »HP Units of Service« sænke barriererne for kunderne, så det bliver nemt og fleksibelt at optimere sit datacenter uden at forpligte sig økonomisk i lange periode, lyder det fra HP.
Klippekortet retter sig både mod mindre HP-kunder, som i dag får deres service gennem forhandlere, såvel som de helt store stor kunder, der handler direkte med HP.
Men ifølge Preben Jacobsen, som står for HPs forretningsudvikling i Danmark, vil det nye service-klippekort stille HPs forhandlere stærkere i forhold til kunderne
»Forhandlerne får mulighed for at gensælge HPs serviceleverancer på de områder, hvor forhandlerne måske mangler nogle spidskompetencer. Det bliver HP-folk, der kommer til at levere de her ydelser på vegne af partnerne. men det vil stadig være partneren, der fronter kunden, og på den måde får gavn at det her rent omsætningsmæssigt,«, siger Preben Jacobsen.
For store kunder tilbyder HP samtidig at levere service på hardware fra andre producenter for at mindske antallet af serviceudbydere, der render rundt i ens datacenter.
»For de helt store kunder vil vi tilbyde, at de kan få hele deres service dækket fra os, så de ikke skal have teknikere fra flere forskellige producenter,« siger Preben Jacobsen.