Allerede i december indledte John Thompson jagten på IBM/Lenovo-kunderne. I en mail til sine partnere opfordrede han til at udnytte den usikkerhed, som unægteligt måtte følge med overtagelsen. Dengang lovede han aggressiv markedsføring med initiativer, kampagner og værktøjer.
I går stod HP-bossen på en Ingram Micro konference i Atlanta og kunne fortælle, at HP planlægger ændringer, som vil varetage selskabets forpligtelser over for de små og mellemstore virksomheder. Det skriver det amerikanske CRN.
Ændringerne vil træde i kraft den 1. maj og blandt andet have indflydelse på HP's call center for direkte salg. Samme dato starter HP også sit forbedrede partnerprogram op, og begge tiltag er sat i søen for at give Lenovo-kunder et alternativ og gøre HP mere attraktiv.
I følge HP's egne undersøgelser er omkring halvdelen af Lenovo-kunderne åbne for et leverandør-skift efter IBM-salget. John Thompson tilføjede, at HP også har et program, der finansielt kan hjælpe kunderne gennem en flytning til HP.
I det humoristiske hjørne præsenterede han en såkaldt »IBM partner goody bag,« som blandt andet indeholdt en flaske »Øjeblikkelig Lenovo frasalg,« som skulle lindre maveonde, svimmelhed og 'tabte markedsandele'.