»Vi vil gerne have ryddet op - gøre det nemmere for partnere og slutkunder at forstå vores certificeringer,« siger channel manager Morten Hedrich.
Samtidig skal programmet tage højde for Check Points nye strategi, som går ud på, at virksomheden vil være komplet sikkerhedsleverandør og ikke kun kendes som leverandør af firewalls. Programmet honorerer forhandlere, som vælger at gå ind på de nye områder, intern sikkerhed og applikationssikkerhed.
Dette helhedssalg kræver ifølge Morten Hedrich, at partnerne i højere grad end tidligere har kontakt til ledelsen i stedet for kun teknikerne hos kunderne. Derfor fokuseres der nu mere på strategisk rådgivning og salgsekspertise i Check Point partnerprogram.
»Uddannelsen er blev mere salgsrettet end teknisk. Det er nyt for Check Point, der er kendt for sin tekniske kompetence,« siger han.
Morten Hedrich forklarer, at Check Points partnere bliver præsenteret for det nye program her i løbet af tredje kvartal. Alle partnerne skal igennem den nye salgsdel i den nye certificering, som er opdelt i fire niveauer: Guld, Sølv, Bronze og Distributør.