Nu sætter Dell tal på effekten af omvendelsen fra direktespiller til mere kanalvenlig producent. Dells globale chef for erhvervssalget afslører i et interview med amerikanske CRN, at en fjerdel af Dells erhvervsvalg i sidste kvartal gik gennem forhandlere.
»Set fra en global synsvinkel har vi et godt momentum i kanalsalget. Kanalforretningen er er nu 25 procent af omsætningen på erhvervssalget og 20 procent på det totale salg. Vi fortsætter med at lægge vægt på vores kanalpartnere og vi har en god vækst globalt set,« Greg Davis til amerikanske CRN.
Samtidig med at Dells salg gennem kanalen er vokset, har Dell rekrutteret flere partnere. Sidste år på samme tid havde Dell 1288 partnere på verdensplan. i år har Dell øget antallet til 1900 forhandlere, der sælger Dells produkter.
Hvor Dell tidligere hånede mellemmanden for kun, at være et ekstra fordyrende led mellem kunde og producent, bekender Dell sig nu i stigende grad til kanalen.
»Vi har opretholdt en vedholdende niveau af støtte og er dedikeret til kanalen. Det ændrer vi ikke ved. Vi har forbedret værdien for vores partnere over de sidste to og vi har lært , hvordan vi skal handle med dem,« siger Greg Davis.