Hewlett-Packard Danmark ansætter 45 medarbejdere i en ny forretningsenhed under navnet Solution Center Copenhagen. Medarbejderne kommer fra HP's tidligere datterselskab Netman ApS i Søborg, som nu er under afvikling. Med Solution Center Copenhagen får HP Danmark et højkompetencecenter, som udvikler softwareløsninger til at konfigurere og overvåge teleoperatørers netværk, og som skal servicere teleoperatører i hele EMEA-regionen.
Opbygningen af kompetencecenteret kommer ikke i karambolage med HP's kanal:
»HP har på verdensplan en række stærkt specialiserede produkter,som administrerer store telco-løsninger. Mig bekendt har der ikke tidligere været forhandlere på disse produkter i Danmark - eller andre lande. Der findes formentlig slet ikke forhandlere herhjemme, som ville kunne håndtere kompetencerne, så HP's skridt for ikke konsekvenser for de nuværende partnere,« vurderer en kilde med indgående kendskab til HP's danske forhandler-kanal.
Solution Center Copenhagen skal udvikle og supportere software, der konfigurerer og overvåger teleoperatørers netværk. Med denne software kan teleoperatører automatisk ændre en slutbrugers telefonopsætning, når kunder skal flytte abonnement fra en adresse til en anden, have føjet flere telefonitjenester til sine abonnementer eller oprette dataforbindelser. Desuden kan teleoperatører overvåge, om der er fejl i netværket.