Analysen gælder salget i fjerde kvartal af 2003 - og sammenligningsperioden er fjerde kvartal 2002.
Nummer to er Acer, der er strøget frem fra en placering som nummer ni sidste år. Selskabet har øget sin markedsandel fra 5,1 procent til 11,9 procent.
Neovo toppede listen i fjerde kvartal af 2002, men er slet ikke at finde blandt de ti mest solgte mærker i fjerde kvartal af 2003.
Top-10-listen viser, at ingen af de danske mærkevarer ligger med helt i front. I parentes er mærkets andel i fjerde kvartal 2002.
1. Dell - 18,3 procent (9,0)
2. Acer - 11,9 procent (5,1)
3. Samsung - 10,8 procent (9,5)
4. HP - 10,1 procent (7,6)
5. IBM - 7,0 procent (8,0)
6. Fujitsu-Siemens - 6,0 procent (6,1)
7. Philips - 5,9 procent (5,5)
8. ViewSonic - 5,7 procent (8,8)
9. Proview - 4,0 procent (ikke oplyst)
10. Packard Bell - 2,5 procent (ikke oplyst)
Kilde: Meko DisplayCast