Descom har siden sin start for fire år siden fordoblet sin omsætning hvert år, og forventer en omsætning i 2006 på et tre-cifret millionbeløb.
Senest har virksomheden, trods sine kun 15 ansatte, vundet to ordrer der var i udbud i EU regi.
Johnny Helander, direktør i Descom, har bestemt at virksomhedens strategi skal være at gå efter store kunder:
»Som hovedregel går vi efter virksomheder, der har mindst 100 ansatte. Det kræver en stor indsats for at lande så store kunder, men når det lykkes er det svært for vores konkurrenter at følge med« siger han.
Strategien er købmandsskab og personlig betjening, forklarer Johnny Helander:
»Vi er samarbejdspartner med vores kunder, ikke bare en leverandør. Vi forsøger at holde det nede på jorden og bruge gammeldags købmandskab,« siger han.
Descom har netop udvidet med et kontor i sverige, som supplement til kontorerne i Albertslund og Fredrikshavn:
»Vi er blevet godt modtaget i Sverige, og er blevet leverandører til virksomheder som Saab, Tetra Pak og Ramlöse, og vi håber at kunne præsentere flere store svenske kunder meget snart«, siger Johnny Helander.