Kyocera Mita: Vi kan klare alle Netkoncepts kunder

Netkoncepts ledelse tror ikke på, at Kyocera Mita kan håndtere de omstridte serviceaftaler. Printerproducenten fastholder, at den er gearet til udfordringen.

»Leaseit tager kunderne som gidsel. På serviceområdet kan Kyocera Mita kun betjene et mindretal af kunderne, nemlig dem, de har leveret udstyr til. Alle andre skal ifølge Leasit betjenes af ikke-identificerede underleverandører.« Sådan skriver Netkoncept til sine kunder efter Leasit har overdraget 100 serviceaftaler til Kyocera Mita.

Ifølge Netkoncepts pengemand Asger Jensby har cirka halvdelen af kunderne HP udstyr, og han mener ikke, at Kyocera kan klare de kunder, som derfor kommer til at stå helt uden service.

Aftalen mellem Leasit og Kyocera Mita Danmark trådte i kraft den 1. september.

»Kyocera Mita har ikke den nødvendige certificering til at klare disse kunder. De aner ikke, hvordan man servicerer it-drift,« lyder det vredt fra Asger Jensby.

Kunderne modtog beskeden om skiftet til Kyocera Mita torsdag og det er kommet som en stor overraskelse for både Netkoncept og kunderne.

»Hvis kunderne var utilfredse, så var det jo en helt anden sag, men vi har fået mange henvendelser fra kunder, der klager deres nød over at skulle skifte til Kyocera Mita,« siger Asger Jensby.

Billedet af sagen er ikke overraskende helt anderledes hos Kyocera Mita Danmark. Virksomhedens danske direktør Claus Hjelmgaard har også fået henvendelser fra de nye kunder.

»Kunderne er meget imødekommende, og vi har kun hørt positive ting, så jeg ved ikke hvem Asger Jensby har talt med,« siger Claus Hjelmgaard.

Ifølge den administrerende direktør var Kyocera Mita klar til at overtage samtlige kunder allerede fra fredag morgen.

»Det betyder intet, om de har Kyocera Mita eller HP. Vi har de fornødne kompentencer til at klare alle kunderne,« forklarer direktøren.

Printerproducenten oplyser, at der allerede indgået en række partneraftaler med underleverandører for at sikre, at alle kunder er dækket ind.

Ifølge Netkoncepts adm. direktør Bo Kruse er der dog endnu ikke kommet navn på partnerne.

»Vi har talt med en række kunder, og de har endnu ikke fået oplyst, hvem der er Kyocera Mitas partnere,« siger han til CRN.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere