»Markedet for tynde klienter vokser i øjeblikket med 50 procent om året,« fortæller Peter Lauritsen.
Gennem sit nystartede firma, Win2Win, sælger han tynde klienter fra Taiwan-producenten, Termtek. Han er ved at at opbygge et forhandlernet, for at udnytte det store salgspotentiale, som han mener der er for tynde klienter og terminaler.
»Citrix har stor succes lige nu. Det er jeg jo glad for, for det betyder at der sælges flere tynde klienter,« siger Lauritsen.
Han har rekrutteret 17-18 forhandlere, men håber at kunne komme bredere ud.
»Jeg betragter forhandlerne som solution providers, der går ud og laver nogle løsninger, hvor jeg blot er leverandør. Vi leverer jo ikke serverløsninger. Det er forhandlerne, der står for den side af sagen,« siger Peter Lauritsen.
Derfor har han ikke en decideret strategi på den kommende kommunalreform, som han ellers venter sig meget af.
»Det er jo forhandlerne, der skal lave strategien og sælge de tynde klienter,« understreger han.