De fleste børneforældre kender spillet »Fire på stribe«, hvor de to deltagere med snilde og strategisk tænkning prøver at få deres egne brikker til at ligge i forlængelse af hinanden. Vinderen er den, der kan få fire brikker til at danne en ubrudt række.
Måske føler nordisk direktør Torben Qvist sig som sådan en vinder, efter at it-kanalens forhandlere for fjerde år i træk har udpeget Actebis som den distributør, der har det bedste omdømme i it-kanalen.
Igen i år har det krævet både kreative løsninger og fremsyn at holde forretningen på rette vej. Men trods indlagte pointspurter, som overtagelsen af Ingram Micro, udbygningen af lageret i Taastrup og ikke mindst den finansielle krise, kommer Torben Qvist og hans 300 medarbejdere stærkt ud af 2009.
Økonomisk set præsenterede Actebis i sommer et overskud på 26 millioner kroner, og som prikken over i’et kvitterer forhandler-kanalen altså nu med den fjerde kåring »på stribe« som den it-distributør, der har det stærkeste image.
Oven i købet sætter Actebis i år trumf på ved at placere sig som nummer ét i samtlige af Image-undersøgelsens kategorier. Men Torben Qvist er meget omhyggelig med at forklare, at der i hans skrivebordsskuffe stadig ligger en lang liste over ting, der kan gøres bedre.
Læs hele artiklen på CRNs særlige Image-site her.