En helt ny organisation skal styre Dells europæiske kanalstrategi, som nu bliver lanceret unde navnet Partner Direct. Dells tilnærmelse til kanalen og salg via partnere kommer efter en længere periode, hvor den største konkurrent HP konstant har øget sin europæiske markedsandele.
»Som vi ser det, har HP en usund dominans på markedet, og vi vil være et alternativ til HP, når vi nu supplerer med en indirekte vej til markedet,« siger Marcus Lindqvist, som er nyansat kanaldirektør for Norden til Computersweden.
Målet er, at Dells nye partnersamarbejde skal generere vækst i Norden, men Markus Lindqvist vil ikke ud med præcise tal for Dells skandinaviske salgsmål.
»Men jeg kan sige så meget, at det vil blive en stor og vigtig del af vores salg. Det er Dells største satsning nogensinde, når det drejer sig om investeringer i nye markeder, siger han.
Dells kanalstrategi blev lanceret i USA i december og nu kommer turen til Europa og herunder Skandinavien. I første omgang retter man indsatsen mod SMB-markedet.