Nøglen til succes på SMB-markdet ligger imidlertid også i produkterne, siger han.
»Man kan ikke bare tage sine enterprise-produkter og flytte dem nedad. Man må lave noget, der passer til kunderne. Vi har netop introduceret Check Point Express. Det er en løsning til midsize-markedet, dvs. virksomheder med mellem 100 og 500 ansatte. Produktet er nemt at installere. Men det betyder ikke, at der ikke er masser af servicearbejde for en forhandler. Det er der helt bestemt,« slår han fast.
Jerry Ungerman fastholder, at Check Point fortsætter sin rene, indirekte kanalstrategi, også selv om virksomheden begynder at levere produkter, som er nemme at installere og administrere.
»Jeg har været med i mange rundbordssamtaler - blandt andet hos CRN (i USA, red.). Og her har jeg hørt leverandørerne bedyre, at de var 80 eller 90 procent indirekte. Men det skal være 100 procent, ellers er der en konflikt,« siger han.
Check Point i Danmark kan endnu ikke oplyse, hvilken distributør der skal tage sig af SMB-salget. Der foregår forhandlinger i øjeblikket. Men den nuværende distributør Network Technologies fortsætter som hidtil med Check Points eksisterende partnere, oplyser country manager Stig Lindow.