Nyt system fra Xerox Danmark til hele Europa

Ikke alle offentlige og private virksomheder har overblik over deres printerpark og ved derfor heller ikke, hvordan de kan få dækket deres printbehov mest omkostningseffektivt. Det problem vil VIP-systemet, der er udviklet af Xerox Danmark via virksomhedens Teleweb Center i Ballerup, råde bod på.

Systemet har været tilbudt kunder siden 1. december. Blandt brugerne er Roskilde Amt og tilhørende kommuner, Computer Associates, Danmarks Radio, Kommunedata og Xerox selv.

Men systemet er ifølge leverandøren så godt, at Xerox også vil tilbyde det til sine kunder i de øvrige nordiske lande, og fra april forventes systemet rullet ud i det øvrige Europa.

»I større virksomheder og offentlige institutioner ved man tit ikke, om faxmaskiner, printere og multimaskiner står optimalt placeret i forhold til brugerne, hvornår maskinerne bør tilses af en servicetekniker eller udskiftes, ligesom det tit er besværligt at koordinere et samlet indkøb af papir og forbrugsstoffer og dermed opnå en lavere pris,« siger Johnni Kjærulf, nordisk chef for Xerox Teleweb Center, som er placeret i Ballerup.

Xerox tilbyder samtidig at oprette og løbende opdatere alle kundens printere i VIP-systemet - også dem fra andre fabrikanter - samt
gennemgå om printerparken er optimalt sammensat i forhold til behovet.

»Hvis man benytter systemet sammen med sin konsulent fra Xerox, så opnår man værdifuld rådgivning i hvordan ens printerpark helt konkret bør sammensættes, så man betaler mindst muligt og får mest muligt ud af sit udstyr,« siger Johnni Kjærulff.

VIP-systemet er webbaseret og understøtter 130 forskellige sprog. VIP-systemet kan som asset management-system i princippet også anvendes til administration af biler, mobiltelefoner eller andre aktiver. Systemet understøtter uddannelse og kommunikation med webkamera og undertekster, så kunde og servicemedarbejder bedre kan forklare sig. Faciliteten kan også bruges til at broadcaste nyheder til hele organisationen, da modtageren blot skal have webadgang.

En anden mulighed er en ring-mig-op knap i systemet. Når denne aktiveres, vil en Xerox-medarbejder kontakte vedkommende inden for en halv time. Det er også muligt at bestille papir, forbrugsstoffer og produktuddannelse online. Bestillinger kan afgives af decentrale beslutningstagere til en central indkøbsansvarlig, som så endeligt godkender indkøbet og foretager den endelige bestilling hos leverandøren.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere