Nyt system fra Xerox Danmark til hele Europa

Ikke alle offentlige og private virksomheder har overblik over deres printerpark og ved derfor heller ikke, hvordan de kan få dækket deres printbehov mest omkostningseffektivt. Det problem vil VIP-systemet, der er udviklet af Xerox Danmark via virksomhedens Teleweb Center i Ballerup, råde bod på.

Systemet har været tilbudt kunder siden 1. december. Blandt brugerne er Roskilde Amt og tilhørende kommuner, Computer Associates, Danmarks Radio, Kommunedata og Xerox selv.

Men systemet er ifølge leverandøren så godt, at Xerox også vil tilbyde det til sine kunder i de øvrige nordiske lande, og fra april forventes systemet rullet ud i det øvrige Europa.

»I større virksomheder og offentlige institutioner ved man tit ikke, om faxmaskiner, printere og multimaskiner står optimalt placeret i forhold til brugerne, hvornår maskinerne bør tilses af en servicetekniker eller udskiftes, ligesom det tit er besværligt at koordinere et samlet indkøb af papir og forbrugsstoffer og dermed opnå en lavere pris,« siger Johnni Kjærulf, nordisk chef for Xerox Teleweb Center, som er placeret i Ballerup.

Xerox tilbyder samtidig at oprette og løbende opdatere alle kundens printere i VIP-systemet - også dem fra andre fabrikanter - samt
gennemgå om printerparken er optimalt sammensat i forhold til behovet.

»Hvis man benytter systemet sammen med sin konsulent fra Xerox, så opnår man værdifuld rådgivning i hvordan ens printerpark helt konkret bør sammensættes, så man betaler mindst muligt og får mest muligt ud af sit udstyr,« siger Johnni Kjærulff.

VIP-systemet er webbaseret og understøtter 130 forskellige sprog. VIP-systemet kan som asset management-system i princippet også anvendes til administration af biler, mobiltelefoner eller andre aktiver. Systemet understøtter uddannelse og kommunikation med webkamera og undertekster, så kunde og servicemedarbejder bedre kan forklare sig. Faciliteten kan også bruges til at broadcaste nyheder til hele organisationen, da modtageren blot skal have webadgang.

En anden mulighed er en ring-mig-op knap i systemet. Når denne aktiveres, vil en Xerox-medarbejder kontakte vedkommende inden for en halv time. Det er også muligt at bestille papir, forbrugsstoffer og produktuddannelse online. Bestillinger kan afgives af decentrale beslutningstagere til en central indkøbsansvarlig, som så endeligt godkender indkøbet og foretager den endelige bestilling hos leverandøren.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, Aarhus: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

21. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, København: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

23. januar 2025 | Læs mere


Computerworld Cyber Briefing

Én gang om måneden leverer Computerworld Event et 30 minutters Cyber Briefing, hvor du får overblik over de mest aktuelle angreb, største trusler og tendenser samt giver dig gode råd, der kan implementeres direkte i din it-sikkerhedsafdeling.

03. februar 2025 | Læs mere






White paper
SAP: Skab værdi og minimér omkostninger med effektiv dokumenthåndtering