»Vores bestræbelser på hele tiden at blive mere effektive har gjort, at vi nu samler de nordiske marketingaktiviteter under én ledelse,« forklarer regionaldirektør Emmanuelle Morice, SAP Nordic.
»Valget af netop Christian Dam skyldes hans store kendskab til det nordiske marked og de interkulturelle forskelle, der gør sig gældende her - iblandet hans lige så store viden om salg og marketing til professionelle brugere,« siger hun.
»Christian Dams ansættelse skal således ses i et perspektiv og ønske om at ville skabe bedre muligheder for at afvikle kampagner på tværs af industrivertikaler i alle fire nordiske lande. Sådanne pan-nordiske initiativer vil gøre os mere effektive og vil øge vores målrettede fokus overfor blandt andet mellemmarkedet,« påpeger Emmanuelle Morice.
Christian Dam selv ser frem til, at man samler SAPs nordiske marketingbestræbelser for at kunne øge effektiviteten.
»Vi vil sammen skulle understøtte en regional salgs- og supportindsats, der går på tværs af industrier og virksomhedsstørrelser, og som derved kræver omfattende kendskab til både eksisterende og potentielle kunder. Den professionelle indsats, der hidtil har været udført, skal videreføres og styrkes, og synergier skal i langt højere grad etableres. Vi får travlt - men jeg er overbevist om, at vi med en samlet nordisk organisering af vores marketingkræfter vil kunne gøre en stor forskel i markedet,« lyder hans erklæring.
Forud for Christian Dams knap fem år hos Dell var han blandt andet hos JAI og Purup-Eskofot samt i Superfos. Han skal have sin forretningsmæssige base på SAP Danmarks hovedkontor i København.