Artikel top billede

Salgsbutikken opgiver kamp mod kunde

For store omkostninger har fået Salgsbutikken til at afslutte to år gammel sag med kunde, selv om onlineforhandleren er uenig i Forbrugerklagenævnets afgørelse.

»Vi har indset, at det ikke kan betale sig at kæmpe imod kunderne. Det er simpelthen for dyrt,« lyder det fra Salgsbutikkens direktør Thomas Schaltz, efter at han forleden valgte at betale en kunde 2626 kroner for at få lukket en sag tilbage fra 2008.

Men kunden Lars Espersen er glad for at have modtaget pengene, er Schaltz lodret uenig i afgørelsen og retter i det hele taget en hård kritik mod Forbrugerstyrelsen.

»Det er Forbrugerstyrelsens skyld, at sagen er gået så galt. Det er påstand mod påstand, men Forbrugerstyrelsen er ikke en neutral instans, og jeg er ikke den eneste, der er udsat for det her,« hævder Thomas Schaltz og tilføjer, at sagens juridiske stridspunkt handler om, hvorvidt kunden var informeret om, at telefonen var blevet videresendt til serviceværkstedet Telecare.

Sagen tog sin begyndelse, da Lars Espersen ti dage efter at have købt en telefon henvendte sig med en reklamation. Mens kunden ønskede pengene tilbage, mente Thomas Schaltz, at der var tale om en væskeskade. Noget, der ifølge Schaltz blev dokumenteret på Nokias serviceværksted, der derfor sendte mobiltelefonen tilbage til kunden via postopkrævning.

Kunden valgte at afvise pakken, og den røg derfor tilbage til værkstedet. En kombination af at kunden ikke fortalte om sin afvisning af pakken og en fire måneder lang behandlingstid i Forbrugerklagenævnet resulterede ifølge Thomas Schaltz i, at telefonen, da sagen atter blev aktuel, var væk.
 

 




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere