HP vil vinde markedsandele indenfor softwaresalg til de europæiske virksomheder, der ligger i segmentet lige under de allerstørste kunder.
Derfor opruster producenten indsatsen med en ny afdeling, som danskeren Lars Mørch kommer til at stå i spidsen for. Afdelingen, som forventes at blive på 20 mand inden årets udgang, skal støtte lokale partnere med hensyn til salgsarbejdet.
»Det er et spændende job, og jeg glæder mig til at udvide HP’s engagement på softwaresiden i Europa. Vi har en stærk portefølje af softwareprodukter og med de seneste opkøb af blandt andet Fortify og ArcSight på sikkerhedssiden og Stratavia på automationssiden, står vi utroligt stærkt, når det gælder om at levere forretningsorienteret software til vores kunder. Mange steder vil vi opleve at komme ind som udfordreren, og det passer mig fint, for så kan vi overraske dem positivt,« siger Lars Mørch.
Lars Mørch er 39 år og kommer fra et job hos SAP i Danmark.