Den tidligere distributør var Intermedium, der i dag fungerer som forhandler af blandt andet Kyoceras produkter.
»Der er flere grunde til, at vi vælge at køre igennem en distributør. Vores lager i Bjæverskov er bygget til en omsætning på 10 til 20 millioner kroner og til diktafoner og skrivemaskiner. Printere fylder unægtelig noget mere. Desuden har vi nu en omsætning i nærheden af de 100 millioner kroner«, fortæller Jens Rønnow.
»Desuden vil vi tage hensyn til de mange nye forhandlere, der ønsker at kunne bestille produkter online på samme måde, som de bestiller alle mulige andre IT-produkter,« forklarer han.
Kyocera har ikke selv en onlineshop, og en kraftig satsning på at skaffe nye kunder og nye forhandlere har på kort tid skabt en fundamentalt ny situation hos leverandøren. Omsætningen er ifølge Jens Rønnow mere end fordoblet i forhold til året før, og produkflowet er fulgt med.
»Vi har fået en række nye medarbejdere, og vi har fået mere selvtillid. Nu tør vi gå efter de større sager, og vi får større forhandlere ind, ligesom vi har øget vores markedsføring,« siger Jens Rønnow.