Som det er lige nu ligger SuperOffice ikke til at vinde nogle priser for at være dedikerede til kanalen. Kun fem procent af firmaets licenssalg går i øjeblikket gennem parterner.
Men det skal ændres nu proklamerer den danske direktør Jan Lomholdt og hans nyhyrede kanalchef Torsten Bielefeldt Schlägelberger.
»Vi har nået det punkt, hvor vi ikke kan vokse mere organisk ved at sælge direkte. Den salgsmodel er ikke længere den rigtige. Derfor skal en langt større andel af vores licenssalg ske gennem partnere. Målet er, at vi i år når op på at 20 procent af vores salg går gennem kanalpartnere. I 2007 skal vi op på 50 procent,« siger Jan Lomholdt.
Derfor har SuperOffice lavet et helt nyt partnerprogram, der sigter på at gøre det lukrativt for forhandlere at blive partner med SuperOffice. Det er skræddersyet til at tilføje partnerne de ressurser de behøver, for at sælge og supportere SuperOffice-løsninger.
»Vores partnerprogram betyder at vi bliver selektive i vores valg af partnere. Det bliver et omsætningskrav. Vi skal være sikre på, at at partnere forpligter sig i forhold til os .Vi skal have de rigtige partnere,« siger Torsten Bielefeldt Schlägelberger, der er kanalchef for SuperOffice i Danmark.
Læs mere om SuperOffice planerne i det trykte blad, der er på gaden nu