I sidste uge var over 100 forhandlere samlet i Aalborg – i går var nogenlunde det samme antal samlet på Østerbro. Formålet var, at fortælle forhandlerne om det nye Tech Data Rosenmeier. Lokkemidlet var grillmad og foredrag om, hvordan man bedst håndterer sin Weber Grill. Tech Data Rosenmeier havde nemlig lagt arrangementerne på Webers to dansk kursussteder.
Ved arrangementet i går brugte salgsdirektør Joen Rosenmeier anledningen til at fortælle om det relancerede Tech Data Rosenmeiers ambitioner om at blive den foretrukne distributør på det danske marked.
Med en slet skjult hentydning til Actebis’ dominerende position, lod Joen Rosenmeier forhandlerne forstå, at Tech Data nu ser sig som en seriøs udfordrer til den position.
»Vi vil være den foretrukne partner i den danske kanal, Og vi mener, at vi har noget at tilbyde jer,« lød det fra salgsdirektør Joen Rosenmeier til de forsamlede forhandlere.
For at understrege, at Tech Data Rosenmeier er et forsøg på, at tage det bedste fra to verdener, lod Joen Rosenmeier det tydeligt skinne igennem, at og hans bror Jørn Rosenmeier har bragt nogle af værdierne fra det gamle Rosenmeier med ind i Tech Data.
»Vores sælgere sidder kun og venter på, at servicere jer. Og vi vil meget gerne gøre fra jer, hvis der er noget, I mener, vi kan bedre,« sagde Joen Rosenmeier.
Og det lagde så op til det egentlige budskab, som skal hjælpe den nyfusionerede distributør Tech Data Rosenmeier til målet om at erobre markedsandele fra Actebis.
»Vi vil være den foretrukne distributør på det danske marked, og derfor vi vil gerne handle mere med jer,« lød det fra Joen Rosenmeier.